Διαλογισμός

Πριν προχωρήσουμε σε αλλαγές στην ζωή μας, μεγάλες ή μικρές, είναι βασικό να κατανοήσουμε την έννοια του διαλογισμού. Γιατί από εκεί ξεκινούν όλα, αυτό μας βοηθά να στραφούμε προς τα μέσα μας και να καταφέρουμε να κάνουμε κάποιες αλλαγές.

Όταν ακούς την λέξη διαλογισμός, τι σου έρχεται στο μυαλό? Γιόγκι να αιωρούνται ή σε θέση οκλαδόν σωστά? Όχι δεν είναι μόνο αυτό. Μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις να χαλαρώσεις, ή να ηρεμήσεις από έναν εκνευρισμό που θα σε οδηγήσει σε λάθος αποφάσεις ή ακόμα όταν θες να καταπολεμίσεις το άγχος της στιγμής…έτσι απλά…οπουδήποτε…με ένα λεπτό απλής συγκέντρωσης.

Όσο πιο μικρός είναι ο άνθρωπος τόσο πιο κοντά στον εαυτό του είναι και μέσα του. Τα παιδιά δεν φοβούνται να ονειρεύονται ξύπνια ή να μιλούν σε φανταστικούς φίλους.Αντίθετα ο ενήλικας αγχώνεται με αυτήν την κατάσταση και προσπαθεί να επαναφέρει το παισί στην σωστή κατά εκείνον πραγματικότητα.

Πόσες φορές έχεις καταφέρει να αδειάσεις το μυαλό σου εντελώς? Να μην σκέφτεσαι απολύτως τίποτα ή να επικεντρωθείς μόνο σε αυτά που σε κάνουν χαρούμενο? Φαντάζομαι ελάχιστες. Το μυαλό είναι ένα πολύ περίεργο πολυεργαλείο με τεράστιες δυνάμεις και μαγνητικά πεδία.Καθε λεπτό περνούν εκατοντάδες σκέψεις . Το πιο δύσκολο πράγμα είνα να μην σκέφτεσαι τίποτα.

Με την εξάσκηση καταφέρνεις κάποια στιγμή να βρεθείς σε μέρη που σε κάνουν χαρούμενο και ήρεμο, να ρίξεις τους καρδιακούς παλμούς τόσο όσο έχεις όταν κοιμάσαι και γενικά να αισθάνεσαι το ιδανικό.Το αριστερό και το δεξί ημισφαίριο συνεργάζονται με αρμονία, πράγμα δύσκολο σε κανονικές συνθήκες. Αυξάνεις την ικανότητα της παρατήρησης και της συγκέντρωσης.

Μειώνει το άγχος και καταφέρνεις να δεις τα πράγματα με ψυχραιμία. Αυξάνει την αυτοπεποίθηση, μειώνει την πιθανότητα εμφραγμάτων καθώς και εγκεφαλικών.

Συνήθως όλα τα νοσήματα ιδίως αυτοάνοσα ή και όχι σωματοποιούνται από εξωτερικούς παράγοντες, ψυχολογικούς. Τελευταία όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν σε ψυχοφάρμακα η αγχωλυτικά. Γιατί να το κάνεις αυτό στον εαυτό σου ενώ υπάρχει άλλος τρόπος.

Να στραφείς προς το μέσα σου, προς τον εαυτό σου , να τον αγκαλιάσεις και να δεις το πρόβλημα κατάματα. Έχεις την δύναμη στο λέω με το χέρι στην καρδιά…απλώς πρέπει να είσαι έτοιμος για αλλαγές, να είσαι “ανοιχτός” να δεχτείς και να πιστέψεις.

Είσαι η δύναμη της αυτοθεραπείας..έχεις στα χέρια σου δύο πολύ μεγάλα πράγματα τα οποία περιμένουν μια ολόκληρη ζωή για το αν θα τα ανακαλύψεις…το ρέϊκι(θα μιλήσουμε για αυτό σε άλλο άρθρο) και ο διαλογισμός.

10΄την ημέρα αρκούν για μικρές σημαντικές αλλαγές.

Πως να κάνεις διαλογισμό…θα ακολουθήσει ηχητικό σε λίγες μέρες που θα σε βοηθήσει. Ο οδηγημένος διαλογισμός είναι λίγο ευκολότερος αν αφεθείς.

Βρες μια θέση που σε βολεύει βάλε μουσική χαλαρωτική (υπαρχουν πολλά κομμάτια με ήχους από θάλασσα απ την φύση η γενικότερα χαλαρώματος) τόσο στο youtube αλλα και σε άλλες πλατφόρμες όπως πχ στο spotify.

Προσπάθησε να αδειάσεις τελείως το μυαλό σου, συγκεντρώσου στους χτύπους της καρδιάς σου και στην αναπνοή σου. Αν το μυαλό αρχίζει να φεύγει με πολύ ομαλές σκέψεις και με ήρεμη αναπνοή το επαναφέρω στον εαυτό μου. Όταν αυτό το καταφέρεις για 2-3΄είσαι σε καλό δρόμο. Θα χαλαρώσεις τόσο που θα χασμουριέσαι…κι αυτό είναι πολύ καλό οξυγωνώνεσαι και κυκλοφορεί η ενέργεια. Μετά μπορείς να αισθανθείς πως είσαι στο αγαπημένο σου μέρος, θάλασσα, βουνό ή όπου αλλού νιώθεις ασφαλής και όμορφα. Προσπάθησε να αισθανθείς την ηρεμία,το φως να σε ζεσταίνει αλλά και τις μυρωδιές που σου είναι τόσο οικείες.

Μην απογοητευτείς αν δεν τα καταφέρεις στις πρώτες σου προσπάθειες..είναι πολύ φυσιολογικό, προσπάθησε με 3 λεπτά καθημερινά. Είναι αρκετό.

Δωσε σε σένα το χώρο και τον χρόνο που σου αξίζει, ονειρέψου και φέρε κοντά σου αυτά που ονειρεύεσαι, το αποτέλεσμα θα σε εκπλήξει.

Ζήσε και γιόρτασε την ζωή σου!!

Να σε αγαπάς!